luni, 3 mai 2010

Ţara nimănui, România!


Alin Ghiciulescu
Un patron al unei firme a furat câţiva kilometri de parapet de protecţie a drumului şi s-a făcut nevăzut, pentru că nu şi-a primit banii pentru materiale.
Şoferii care circulă pe DN 56 A din Mehedinţi, sectorul de drum Cujmir - Calafat, sunt în pericol. Parapetul de protecţie a drumului între judeţele Mehedinţi şi Dolj a dispărut înainte ca oamenii legii să îşi dea seama.
Administratorul firmei Dorian Trading a plătit câţiva oameni cu cinci lei pentru fiecare bucată de parapet desprinsă de pe stradă şi duminica trecută de dimineaţă, în câteva ore, tot parapetul dintre Dolj şi Mehedinţi a fost încărcat într-un tir.
„Pe 25 aprilie, firma furnizoare a materialelor utilizate la amenajările rutiere din zona tronsonului de drum Izimşa - Salcia a demontat toate materialele metalice din cauza unui conflict mai vechi avut cu societatea constructoare a drumului, conflict alimentat de faptul că firma constructoare nu a plătit contravaloarea materialelor furnizate. Nu este normal ce se întâmplă, având în vedere că anterior reprezentantul societăţii de materiale s-a prezentat la Serviciul Rutier Mehedinţi, ocazie cu care i s-a adus la cunoştinţă că, în cazul în care va demonta aceste semnalizări rutiere, i se vor întocmi acte premergătoare pentru săvârşirea infracţiunii de sustragere a materialelor şi a amenajărilor rutiere, având în vedere faptul că aceste materiale folosesc la protecţia participanţilor la trafic“, a declarat Viorel Stăncioiu, subcomisar IPJ Mehedinţi.
„Am încercat să rezolv pe cale amiabilă“
Operaţiunea de descompletare a DN 56 A, drum la care s-a şi făcut recepţia finală, fiind investite peste 20 de milioane de euro, a mers ca pe roate.
„Demontăm balustrada la care noi am muncit aproape un an pentru că patronul nostru nu şi-a primit banii. El a făcut tot posibilul să ne dea nouă salariile, dar el nu a primit nici un ban de la firma din Grecia. Asta este ţara lui Papură Vodă! Ce am făcut anul trecut stricăm acum“, a spus unul dintre muncitori.
Administratorul firmei spune că a recurs la această metodă, de a fura parapetul, întrucât nu şi-a primit toţi banii de la beneficiar.
„Eu am avut un contract de subantepriză cu o societate grecească şi, prin firma Dorian Trading, am onorat contractul până la capăt, urmând să mi se facă plata. Plata restantă care trebuie să îmi fie achitată de către firma grecească este din luna aprilie 2009. Am mai primit nişte bani, dar trebuia să îmi dea încă 400.000 de lei. Eu am onorat tot contractul. În iulie anul trecut am finalizat totul. Am încercat să rezolv pe cale amiabilă, am cerut o garanţie, am o linie de credit a cărui dobândă şi acum o plătesc. Am avut răbdare, am aşteptat să găsim o cale. Lungimea parapetului este în jur de 5.000 de metri, a mai existat ceva parapet, în jur de 350 de metri, înainte. Începând din luna iulie anul trecut, am încercat să iau legătura prin orice mijloace. Nu am vrut să ajungem aici, dar am venit să îmi iau marfa. Am un credit pentru care plătesc, nu am de ales. Firma grecească este în reorganizare judiciară, nu m-am înţeles cu nimeni. Eu ştiu că aceşti parapeţi au un rol important, salvează viaţa oamenilor, dar nu este vina mea. Am trimis toate adresele, nu mai pot să ţin pasul cu dobânda pe care o plătesc pentru această firmă. Cred că banca o să pună sechestru pe tot“, a declarat Petru Bradea, patronul SC Dorian Trading.
Dosar penal pentru patronul firmei
Poliţia Rutieră i-a întocmit dosar penal patronului firmei, iar legea îl va trage la răspundere. Cu toate astea, omul susţine că în următoarele zile o să se întoarcă să tragă şi stâlpii din betonul străzii, care sunt, de asemenea, neachitaţi.
Poliţiştii de la Serviciul Rutier au intrat în alertă şi au format mai multe filtre pentru a depista în trafic tirul în care se află încărcaţi parapeţii de protecţie a drumului, dar şi pentru depistarea maşinii patronului, lucru care nu s-a întâmplat până la închiderea ediţiei.
Cei care au furat parapeţii riscă închisoare
Autorităţile din Mehedinţi şi Dolj au intrat în alertă maximă după ce patronul unei firme din Mehedinţi a demontat duminică parapetul de pe marginea DN 56A, supărat că nu şi-a primit banii de la firma care a modernizat drumul. Cei şapte zilieri şi patronul firmei Dorian Trading din Bihor, care au demontat duminică parapetul de pe marginea DN 56A, riscă închisoare între şase luni şi doi ani pentru sustragere de materiale de siguranţă de pe un drum naţional. Cu toate că încă nu l-a găsit pe patron şi nici elementele de la parapet, poliţia din Mehedinţi a început ancheta.
„Am efectuat cercetări şi i-am identificat pe cei şapte zilieri care au fost plătiţi să dezasam-bleze elementele de siguranţă ale parapetului de pe DN 56 A. I-am audiat pe toţi şapte, aflând că au fost plătiţi de patronul din Bihor să desfacă parapetul şi să-l încarce într-un tir. Fapta de sustragere a materialelor şi elementelor de siguranţă este pedepsită prin lege cu închisoare de la şase luni la doi ani. Audierile vor continua pentru a afla dacă vor răspunde şi zilierii sau numai patronul care i-a plătit“, a declarat Nicolae Lohon, purtător de cuvânt al IPJ Mehedinţi. Prefectul judeţului, Ion Mîţu, a cerut ajutorul instituţiilor statului pentru rezolvarea problemei.
„Este de nedescris ce s-a întâmplat pe acest drum naţional în judeţul Mehedinţi. Cer urgent să se implice poliţia, administraţia de stat, Drumurile Naţionale, în aflarea şi rezolvarea acestui caz, întrucât pentru mine prioritatea zero este siguranţa cetăţeanului, iar pe acest sector de drum unde nu mai este parapet participanţii la trafic sunt în pericol“, a declarat prefectul judeţului Mehedinţi.
Patronul Dorian: Dacă îmi dau banii, montez parapetul la loc
În timp ce în Mehedinţi autorităţile sunt puse pe jar din cauza dispariţiei parapetului, de la Bihor administratorul firmei Dorian Trading spune că el nu este hoţ, iar dacă îşi va primi banii, pe cheltuiala lui va monta înapoi parapetul. „Pe cheltuiala mea voi suporta amplasarea din nou a parapetului de protecţie de pe DN 56 A, doar cu condiţia să-mi primesc cei 400.000 de lei, pentru care eu am muncit cu angajaţii firmei Dorian Trading şi am amplasat balustradele pe sectorul de drum Izimşa-Calafat. Nu înţeleg de ce toţi mă caută ca pe un mare hoţ, când, de fapt, în contractul meu încheiat cu firma Mochlos din Grecia este stipulat într-o clauză că, dacă nu îmi voi primi banii, pot să ridic parapetul pe care l-am amplasat, fiind marfa mea. Chiar dacă voi fi cercetat penal, eu voi răspunde în faţa legii, dar nu vreau ca firma pe care o conduc să dea faliment din cauză că unii nu îşi respectă contractele“, a declarat Petru Bradea, administratorul firmei Dorian Trading.
DRDP Craiova: Le facem plângere penală
Lipsa parapetului i-a alertat şi pe oficialii Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Craiova.
„Nu am mai auzit să se întâmple aşa ceva pe un drum naţional. Din cauza lipsei acelui parapet se pot întâmpla accidente. Am trimis azi (luni-n.r.) o comisie la faţa locului să verifice situaţia, iar mâine (marţi - n.r.) vom face plângere penală împotriva patronului firmei care a demontat parapetul“, a declarat directorul DRDP Craiova, Ştefan Stoica. Acesta a precizat că situaţia este cu atât mai gravă cu cât este vorba despre un drum care străbate două judeţe, Mehedinţi şi Dolj.
„Este o problemă litigioasă între două firme. Dacă punea asfalt, ce făcea, venea şi îl lua înapoi? Trebuia să-şi ia garanţii, bilete la ordin, ceva prin care să-şi recupereze banii, dar nu pe această cale“, a spus Stoica.
Societatea greacă Mochlos Grecia, sucursala România, pe care patronul firmei Dorian Trading o acuză că nu i-a dat banii, este, de fapt, o firmă care funcţionează într-un apartament din Bucureşti, dar care a primit 33 de milioane de euro de la Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale pentru modernizarea unei porţiuni din DN 56A. Este vorba despre 45 de kilometri de drum pe sectorul Maglavit spre Bucura, potrivit directorului DRDP Craiova. Cele 33 de milioane de euro provin dintr-un împrumut pe care statul român l-a făcut la Banca Europeană pentru Investiţii. Modernizarea DN 56A a început în mai 2006, iar lucrarea a fost recepţionată în noiembrie anul trecut. Dorian Trading nu este singura firmă care cere bani grecilor. SC Mochlos Grecia SA este în insolvenţă după ce mai multe societăţi din ţară au reclamat la Tribunalul Bucureşti faptul că nu şi-au primit banii. Procesele au început chiar din primul an în care a demarat modernizarea drumului.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu